Kako kreirati autentične lokalne “suvenire” za turističko tržište?

Bosna i Hercegovina je 2018. godine uvrštena u deset najpoželjnijih destinacija na svijetu koje vrijedi “istražiti”, a bilježi i stabilan rast u sektoru turizma. Naša zemlja doista ima puno toga za ponuditi posjetiocima, počevši od netaknutih planinskih predjela, šuma, čistih rijeka, pa sve do ugodnih domaćinstava i domaćih jela izuzetne kvalitete, što se prije svega odnosi na ruralna područja BiH.

Ako uzmemo u obzir sve navedeno, pitamo se koji je to autentični suvenir koji naši posjetioci mogu ponijeti kući da ih podsjeća na našu zemlju?

Udruženje Alterural je 4. decembra 2018. godine u prostorijama Gradske vijećnice u Kreševu održalo radionicu na temu “Izrada suvenira”, kao dio aktivnosti u sklopu trogodišnjeg projekta sa nazivom “Osnaživanje ruralnih turističkih destinacija oko Sarajeva sa ciljem diversifikacije ruralne ekonomije”, koji se finansira iz fondova Evropske unije. Cilj dosadašnjih radionica je izričito povezivanje građana i smanjenje nezaposlenosti kroz unapređivanje saradnje glavnih interesnih grupa na lokalnom nivou i procjenu tržišta aktivnog stanovništva. Uz Alterural kao Udruženje za razvoj ruralnog turizma, partneri na projektu su Eurogites (Evropska federacija ruralnog turizma), PD “Vranica” Fojnica, ZU “Kreševski citrin” i Forum žena “Strica-Zaruđe”.

Radionici su prisustvovali pojedini proizvođači koji se bave poljoprivrednom djelatnošću, mali poduzetnici, vlasnici seoskih domaćinstava i uposlenici turističkih zajednica. Edina Hadžić iz Sarajeva, po struci produkt dizajner, je održala predavanje i objasnila kako razviti ideju i napraviti suvenir. Predavačica Hadžić je odredila suvenir kao predmet koji predstavlja identitet pojedinog mjesta, odnosno emociju koju to mjesto izaziva u onome ko je bio neodoljivo “prinuđen” da ga kupi. “Proizvodi koji se inače prave u seoskim domaćinstvima i ruralnim područjima su većinom kvalitetni proizvodi poput suvenira, ali u čitavom procesu njihove prodaje učestalo nailazimo na poteškoće u plasmanu određenog proizvoda ili suvenira. Tako da sam ubijeđena da poznavajući vještine produkt dizajna stvaraoci suvenira mogu pokupiti ogromne benefite služeći se takođe poslovnim strategijama ove discipline”, rekla nam je Edina Hadžić.

Razgovoralo se i o ciljnim skupinama, na koga to ustvari seoska domaćinstva i mali poduzetnici trebaju usmjeravati svoj proizvod u cilju što veće zarade. Isto tako i o tome kako se treba odnositi prema turistima i kako spoznati njihov emocionalni karakter kada kupuju uspomenu ili suvenir, šta predstavljaju lokalni klijenti i kako sa njima raditi. Ovo je samo dio pitanja koja su bila dio interaktivne radionice koja zasigurno zaslužuje pažnju i na kraju opravdava svoj karakter.

Pred završetak radionice su predstavljeni uzorci različitih suvenira koje su učesnici donijeli sa sobom, te su zajedno sa predavačicom analizirani dobri i loši primjeri suvenira prema standardima produkt dizajna. “Ono što je bitna značajka za svaki suvenir je da je on karakterističan, unikatan i da podsjeća na sve ono što je turist doživio pri posjeti jednom mjestu”, rekla je Edina, naglašavajući još jednom ideju suvenira.

  

“Ovaj projekat je zaista odlična prilika da razmijenimo iskustva i upoznamo ljude sličnih razmišljanja, kao i pružatelje različitih usluga. Takođe je veoma bitno da svako od nas ističe lokalnu tradiciju i nasljeđe. Ovakva aktivnost je značajna radi očuvanja tradicionalnih domaćih jela, ali isto tako i mnogih zanata, za koje postoji mogućnost da u budućnosti potpuno nestanu ako ne postanu ekonomski isplativi i priznati”, o radionici nam je rekla Gordana Berberović, koja je došla iz Vareša kao član Udruženja Forum žena “Strica-Zaruđe”.

“Već pune dvije godine djelujemo kao partneri na projektu ‘Osnaživanje ruralnih turističkih destinacija oko Sarajeva sa ciljem diversifikacije ruralne ekonomije’ zajedno sa Alteruralom i jedno smo od najstarijih planinarskih društava u Bosni i Hercegovini”, istakao nam je Eduard Jukić, predsjednik PD Vranica iz Fojnice. “Kroz svaki dosadašnji modul u sklopu projekta, kao udruženju cilj nam je bio doprinijeti animiranju šire društvene zajednice i proširiti ideju o razvoju ruralnog turizma”.

Osvrnuvši se na odaziv i kontinuirano interesovanje za promociju ruralnog turizma u okviru spomenutog projekta, smatramo da seoska domaćinstva, mali poduzetnici, kao i uredi turističkih zajednica pojedinih gradova zaista trebaju pomoć u ostvarivanju zamišljenih ideja. Ono što ih povezuje je  krajnji cilj poboljšanja ekonomske situacije i održivosti u ruralnim sredinama Bosne i Hercegovine, koje se smatraju jednim od najnaseljenijih ruralnih područja u Evropi. Kako bi se pomoglo u sprečavanju odlaska ljudi iz ovakvih sredina, potrebna je finansijska i edukativna podrška poput današnje radionice.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s